• Hodnotiaca správa 2018/19

        •                                                                                        S p r á v a

          o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

          Špeciálnej základnej školy, Kostolná 11/10, Ostrovany

                        za  školský rok 2018/19

           

           

           

          Vypracoval:   Mgr. Igor  Markovič,  riaditeľ školy

                                  Elena Škovranová, ekonómka

                 

           

          Východiská a podklady:

           

          Správa je vypracovaná v zmysle:

           

          1. Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005  o štruktúre

          a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

          2. Metodického usmernenia  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2006 

               Z. z. 

          3. Koncepcie rozvoja školy na roky 2014-2019

          4. Plánu práce školy ŠZŠ Ostrovany 11 na školský rok 2018/2019

          5. Vyhodnotenia plnenia plánov práce   metodického združenia 2.-4. ročníka  ŠZŠ

                       a predmetovej komisie 2. stupňa ŠZŠ

          6. Informácie o činnosti Rady školy pri ŠZŠ Ostrovany

          7. Hodnotiacich správ:

          • Výchovnej poradkyne
          • Koordinátorky primárnej drogovej prevencie
          • Koordinátorky projektu Škola podporujúca zdravie
          • Koordinátorky pre čitateľskú gramotnosť
          • Koordinátorky pre environmentálnu výchovu

                   

                 

           

           

                                                                    S p r á v a

              o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

                         Špeciálnej základnej školy, Kostolná 11/10, Ostrovany

                                                                    za  školský rok  2018/2019

            

           

          1. a) základné identifikačné údaje o škole

           

                  1. Názov školy:            Špeciálna základná škola, Ostrovany 11

                  2. Adresa školy:           Kostolná 11/10 , 082 22 Ostrovany 11

                  3. Číslo telefónu:         051/4520302, fax: nie

                  4. Webová adresa:      http://www.specialzs-ostrovany.edupage.sk

                      Elektronická adresa: admin @szsostrovany.edu.sk 

                  5. Zriaďovateľ školy:    Okresný úrad v Prešove, T. Ševčenka 11, 08001   

                                                        Prešov

                  6. Vedúci zamestnanci školy :   Mgr. Igor Markovič, riaditeľ školy

                                                                    

          Rada školy pri ŠZŠ Ostrovany 11 

          zriadená na základe zákona č.596/2003 Z .z., v znení zákona č. 245 /2008Z.z.

          Tvoria ju zástupcovia pedagogických a nepedagogických zamestnancov, rodičov ŠŽŠ Ostrovany 11, zriaďovateľa ŠZŠ v Ostrovanoch 11.

          Predsedom RŠ pri ŠZŠ Ostrovany 11 je  Mgr. Mária Pirkovská

          Členovia rady školy:

           

          1

          Mgr. Mária Pirkovská

          zvolený za pedagog. zamestnancov  ŠZŠ

          2

          PaedDr. Alena Semanová

          zvolená za pedagog. zamestnancov  ŠZŠ

          3

          Slavomíra Skočejová

          zvolený za nepedagog. zamestnan.   ŠZŠ

          4

          Ivan Bilý

          zvolená za rodičov ŠZŠ

          5

          Radúz Pešta

          zvolený za rodičov ŠZŠ

          6

          Mgr. Danica Pribilovičová

          delegovaná za zriaďovateľa OÚ  Prešov

          7

          Mgr. Mária Halecká

          delegovaná za zriaďovateľa OÚ  Prešov

          8

          Ing. Miroslava Červená

          delegovaný za zriaďovateľa OÚ  Prešov

          9

          Mgr. Miloš Križan

          delegovaná za zriaďovateľa OÚ  Prešov

           

                                   

                 Rada školy sa schádzala pravidelne a vyjadrovala sa ku všetkým  zásadným otázkam vo výchovno-vzdelávacom pôsobení  školy v zmysle jej zákonných kompetencií. 

               V škole systematicky pracovali i ďalšie poradné orgány školy - pedagogická rada, metodické združenie  pre učiteľov 1. stupňa, predmetová komisia pre učiteľov 2. stupňa. Členovia metodických združení a predmetových komisií sa stretávali na zasadnutiach štyrikrát do roka. Na začiatku školského roka vedúci MZ a PK predložili plán práce na schválenie riaditeľovi školy. Plán práce obsahoval zoznam členov, harmonogram zasadnutí, hlavné úlohy a rozdelenie úloh členom MZ alebo PK.

                          Na zasadnutiach MZ a PK sa analyzovali výsledky a stanovili ciele, riešili sa výchovno-vzdelávacie problémy. Zasadnutia boli dopĺňané aktuálnymi problémami, akciami z daného obdobia. Tiež boli prijímané opatrenia na zlepšenie výsledkov výchovno-vzdelávacieho procesu. Zasadnutí MZ a PK sa pravidelne zúčastňovali jednotliví členovia vedenia školy zodpovedajúci za dané predmety, čo umožňovalo operatívne riešiť nastolené problémy.

                          Na konci školského roka vedúci MZ a PK vypracovali hodnotiace správy za uplynulý školský rok a predniesli ich na záverečnej pedagogickej rade dňa 21.6.2019.

                          V prípade potreby poradné orgány boli zvolávané priamo vedením   školy,  vedúcimi MZ a PK podľa stupňa naliehavosti riešeného problému.  Výchovno-vzdelávacia činnosť školy v príslušných oblastiach bola ich činnosťou pozitívne ovplyvňovaná.

           

           

           

           

           

          b) údaje o počte žiakov

          Školu  navštevovalo celkom 67 žiakov v 7 triedach. Konkrétne počty sú uvedené v tabuľkách. Vzhľadom na charakter školy to boli všetko žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami s  mentálnym postihnutím rôzneho stupňa. Vo variante A bolo vzdelávaných 51 žiakov, 16 žiakov v B variante.

          Dňa 5.2.2019 žiačka 9.B Nikola Kalejová bola umiestnená do reedukačného centra v Trstine, nie je uvedená v tabuľkových prehľadoch /o prospechu, dochádzke,správaní/.

          Ukazovateľ

          Počet ž.

          Počet tried

          4.A

          10  A

          1

          4.B

          4.roč.B - 4

          1

           

          3.roč.A -1

           

           

          +2 IVP- B

           

          5.A

          5.roč. A - 5

          1

           

          6.roč. A - 5

           

          7.A

          6.roč. A - 2

          1

           

          7.roč. A - 8

           

          8.A

          8.roč.A - 10

          1

          9.A

          10 A

          1

          9.B

          6.roč.B-3

          1

           

          7.roč.B-3

           

           

          9.roč.B-4

           

           

           

           

           spolu

          67

          7

           

           

          Legenda: *V školskom roku 2018/19 v triede  4.B – 4 žiaci v 4.roč. var. B, 1.žiak v 3.roč var A, 1 žiačka IVP      v 3.roč. var B, 1 žiak IVP 2.roč var B

                                                                      5.A – 5 žiakov v 5.roč. var A, 5 žiakov v 6.roč. var A

                                                                      7.A -  2 žiaci v 6.roč. var A, 8 žiakov v 7.roč. var A

                                                                            9.B -  3 žiaci v 6.roč. var B, 3 žiaci v 7.roč. var B, 4 žiaci v 9.roč. var B

           

           

          c) údaje o počtoch žiakov v 1.ročníku 2018/2019 

          V šk. roku 2018/2019 nebol zriadený 1. ročník.. Pre školský rok 2019/20 nebude zriadený 1.ročník.

           

           

          d) povinnú  školskú dochádzku v šk. roku 2018/19 končí :

          V školskom roku 2018/19 ukončilo povinnú školskú dochádzku 17 žiakov. Z celkového počtu 17  končiacich žiakov 7.- 9. ročníka    prejavili záujem o ďalšie štúdium 5 žiaci. Traja žiaci boli prijatí na ďalšie štúdium /murárske a stavebné práce / a dve žiačky ktoré sa hlásili /odbor služby a domáce práce/  pre nedostatok miesta boli neprijatí.

           

           

          e) údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov

          V ročníkoch 2 - 4 prospelo 17  žiakov, t.j. 100,00 % . V ročníkoch 5.-9.  prospelo 49 žiakov, t.j. 100 % , celkom  66 žiakov prospelo 66 žiakov, čo je 100 % .

           

           

          Ukazovateľ

          Počet

          žiakov

          Prospech za šk. r. 2018/19 

           

           

          Neklasifikovaní

          Prospelo

          Neprospelo

          Počet

          %

          Počet

          %

          Počet

          %

          4.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          4.B

          4+1*+2*

          7

          100

          0

          0

          0

          0

           

           

           

           

           

           

           

           

          2.- 4. roč.

          17

          17

          100

          0

          0

          0

          0

          5.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          7.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

           

          8.A

           

          10

           

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          9.A

          10

           

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          9.B

          9

          9

          100

          0

          0

          0

          0

           

           

           

           

           

           

           

           

          5.-9. ročník

          49

          49

          100

          0

          0

          0

          0

          2.-9.ročník

          66

          66

          100

          0

          0

          0

          0

          *štatistický pridaní žiaci

          Dochádzka:

              *štatistický pridaní žiaci

           

          DOCHÁDZKA   za školský rok 2018/19

          Ukazovateľ

          Počet

          žiakov

           

          Vymeškané hodiny

          Spolu

          Neospravedlnené

          Ospravedlnené

          Poč.hod.

          Priemer

          Poč.hod.

          Priemer

          Poč.hod

          Priemer

          4.A

          10

          759

          75,90

          0

          0

          759

          75,90

          4.B

          4+1*+2*

          63

          9

          0

          0

          63

          9

           

           

           

           

           

           

           

           

          2.-4.ročník

          17

          822

          48,35

          0

          0

          822

          48,35

          5.A

          10

          813

          81,30

          0

          0

          813

          81,30

          7.A

          10

          1849

          184,90

          23

          2,3

          1826

          182,60

          8.A

          10

          2169

          216,90

          1756

          175,60

          413

          41,30

          9.A

          10

          2387

          238,70

          149

          14,90

          2238

          223,80

          9.B

          9

          2054

          228,22

          0

          0

          2054

          228,22

          5.-9.ročník

          49

          9272

          189,22

          1928

          50,24

          7344

          149,90

          Celkom

          66

          10094

          152,94

          1928

          29,21

          8166

          123,72

                           

           

                                                                    

                                                                               SPRÁVANIE                                                              

           

           

           

          Ukazovateľ

           

           

                            

                                            Klasifikácia správania            

                                           

          Počet žiakov

          I. stupeň

          %

          2.stupeň

          %

           3.stupeň

          %

          4.stupeň

          %

          neklas.

          %

          4.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          4.B

          4+1*+2*

          7

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          1.-4.ročník

          17

          17

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          5.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          7.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          8.A

          10

          6

          66,60

          0

          0

          0

          0

          4

          33,40

          0

          0

          9.A

          10

          10

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          9.B

          9

          9

          100

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          0

          5.-9.ročník

          49

          45

          91,84

          0

          0

          0

          0

          4

          8,16

          0

          0

          Celkom

          66

          62

          93.94

          0

          0

          0

          0

          4

          6,06

          0

          0

           

           

                 

          Ukazovateľ

          Priemer SJL

          Priemer MAT

          Priemer PVC

          4.A

          3,00

          2,60

          2,10

          4.B

          slovné

          slovné

          slovné

          5.A

          2,60

          2,40

          1,40

          7.A

          3,20

          2,90

          1,50

          8.A

          2,90

          2,70

          2,30

          9.A

          3,00

          3,00

          1,80

          9.B

          slovné

          slovné

          slovné

                                                                                                                                                                                  

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

                V porovnaní s minulým školským rokom sa nám podarilo znížiť počet a následne i priemer vymeškaných hodín na žiaka.

                   I keď boli zo strany školy vykonané všetky zákonné opatrenia na nápravu porušovania povinnej školskej dochádzky sa situácia v počte neospravedlnených vymeškaných hodín nezlepšila, tejto oblasti musíme i naďalej venovať sústavnú a zvýšenú pozornosť.

             

          g)  

                Na výchovno-vzdelávacom procese sa podieľalo  8 pedagogických zamestnancov, 8 pedagogických zamestnancov pracovalo na plný úväzok. Vhodné podmienky zabezpečoval 1 nepedagogický zamestnanec školy na 100% úväzok, 2 nepedagogické zamestnankyne na 25% úväzok. 

                Plne odborne kvalifikovaných bolo 8 pedagógov   100%. 

               Celková odbornosť vyučovania v 2. – 4.roč. bola  100 %.

               V ročníkoch 5.-9. bola odbornosť vyučovania  100 %. 

           

          -31.8.2019 ukončila pracovný pomer dohodou Mgr. Mária Pirkovská

          -05.08.2019 bol ukončený pracovný pomer výpoveďou Mgr. Ľubomír Fiedler

           

          h)

                Pedagogickí zamestnanci sa vzdelávali individuálne.

                Na pedagogických radách  a  pracovných  poradách  boli  zamestnanci pravidelne oboznamovaní  s  uzneseniami  a  dokumentmi  príslušných štátnych  orgánov pre  výchovu a  vzdelávanie a  tiež s dosahovanými výchovno-vzdelávacími výsledkami školy  a prijatými opatreniami  na ich  zlepšenie, ktoré uvádzali  do praxe.

           

                    

          i)     

                 Škola sa podieľala na úprave verejných priestorov obce organizovaním pracovných aktivít pri skrášľovaní a úprave obecných priestranstiev v okolí školy.

           

           

          Organizované akcie :EnV, PDP, ŠPZ,ČIG

          • Vyčistime svet  – úprava okolia školy     
          • 3.10. - Svetový deň zvierat Rozprávka: Medvedí bratia
          • 16. Október -  Svetový deň výživy  - Ochutnávka ovocia a zeleniny
          • Úprava areálu školy ,hrabanie lístia, rýľovanie školského pozemku – výstava fotografií
          • Súťaž o najkrajšiu vianočnú výzdobu so zreteľom na ochranu prírody
          • Vianočné zvyky – udržiavanie tradícií -nástenka.
          • Vianočná besiedka – kultúrny program
          • Čistota ovzdušia – prezeranie časopisov
          • Spotreba a šetrenie elektrickej energie
          • Pomoc a ochrana živočíchov – vyčistenie a úprava kŕmidiel pre vtáčikov
          • Negatívne dôsledky odlesňovania – beseda s lesníkom
          • Zásady zdravej výživy - beseda
          • Svetový deň vody-  prezentácia
          • 22.apríl - Deň Zeme – prezentácia
          • Medzinárodný deň vody - prezentácia
          • Krásy prírody- vychádzka do prírody
          • Svetový deň životného prostredia - starostlivosť o kvety v okolí školy
          • Celonárodný program škola priateľská deťom v spolupráci s UNICEF
          • Medzitriedny basketbalový turnaj žiakov II. Stupňa
          • Deň narcisov – Liga proti rakovine
          • Deň matiek – rozhlasové okienko
          • Svetový deň zdravia
          • Problematika šikanovania a ponižovanie slabších – beseda
          • Problematika zdravotne postihnutých deti a ich uplatnenie na trhu práce – beseda s rodičmi žiakopv
          • Zapojenie žiakov do výtvarných súťaží s protidrogovou tematikou
          • Mesiac detskej tvorby 19. ročník celoslovenskej výtvarnej súťaže prof. Karola Ondrejičku – výtvarná súťaž
          • Ochranárik očami detí - 112, výtvarná súťaž
          •  V rámci Európskeho  týždňa boja proti drogám sme zrealizovali  aktivity  :

           - 16.11.-Medzinárodný deň tolerancie : tvorba nástenných tabúľ k tematike , hry v triedach,                     -   17.11.- Medzinárodný deň študentstva- oboznámenie žiakov  so sviatkom

          -   19.11.-Svetový deň prevencie  týrania  a zneužívania  detí: spoločenské a kolektívne hry.

          -  20.11.-Medzinárodný deň bez fajčenia: tvorba výtvarných prác a plagátov s tematikou fajčenia a s prezentáciou

          • AIDS- červené stužky
          • Vo výtvarnej súťaži „Môj sen – Trinásta komnata“ , ktorú organizuje  Spojená škola Masarykova 20/C, Prešov a OZ Zanebudka získali  cenu  v 1. kategórii Patrik Dužda žiak 7.B  2.miesto a v  2.kategórii Marika Kuchárová žiačka 5.A taktiež 2.miesto.
          • Výtvarná súťaž – S vďakou naším mamám, ŠZŠ Kežmarok – Ocenenie získala žiačka 5.A Adriána
          • Prednáška s protidrogovou tematikou, beseda s príslušníkom PZ
          • Medzinárodný deň boja proti rasovej diskriminácií – beseda
          • Duždová
          •  MDD- športové popoludnie
          • Návšteva obecnej knižnice v Ostrovanoch

                                                       

          j)

                 Realizujeme 2 projekty:

          -  Dlhodobo úspešne realizujeme projekt Škola podporujúca zdravie. Sme zaradení do celoštátnej siete škôl realizujúcich projekt. V rámci projektu Škola podporujúca zdravie sme realizovali úlohy, ktoré prispeli k vytváraniu a upevňovaniu hygienických návykov, upevňovaniu zdravia a zdravého životného štýlu žiakov v rodinách.

          -    Dlhodobo v spolupráci s Always a.s. realizujeme program Čas premien venovanom adolescentnej mládeži, ktorý prispieva k vytváraniu a upevňovaniu zdravia, zdravého životného štýlu, výchove k rodičovstvu a vytváraniu a upevňovaniu hygienických návykov .

              Priestorové podmienky školy si vynútili vyučovanie v dvoch zmenách, čo sťažuje prípadnú realizáciu projektov, preto škola v tomto školskom roku nepodala žiadny návrh realizácie projektu.

           

           

           

            

           

          l)

              Škola je umiestnená v pôvodnej školskej budove z prelomu 19. a 20. storočia, zrekonštruovanej v r. 1968, síce pravidelne udržiavanej a opravovanej podľa potreby, ktorá však priestorovo nepostačuje súčasným potrebám. Chýbajú telocvičné priestory a ihriská s príslušnými sociálnymi zariadeniami. Priestorové a materiálno-technické podmienky sú sťažené a preto vyučovanie prebiehalo v dvoch zmenách, čo kladie zvýšené požiadavky na zabezpečenie potrebnej čistoty, hygieny pracovného prostredia a organizáciu školskej a mimoškolskej činnosti školy. Napriek tomu, i keď v sťažených podmienkach, sme splnili stanovené ciele. V šk. roku 2018/2019 boli využívané  priestory školy –  6 učební, počítačová učebňa,  zborovňa, kabinet.     Na vyučovanie pracovnej výchovy slúžila  školská dielňa a pozemok, vyučovanie telesnej a športovej výchovy sme realizovali na ihrisku patriacemu obci a na  chodbe školy.

           

           

          m) 

              Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení školy pre šk. rok sú uvedené v rozpočte.

           

           

              V šk. roku 2018/2019 pracovali žiaci v   7 záujmových útvaroch, ktoré rozvíjajú športové, spoločenské i umelecké záujmy žiakov pod vedením pedagogických zamestnancov školy.  Prijali sme 67 vzdelávacích poukazov. Pridelené finančné prostriedky 1300 €  boli použité na doplnenie UP 454,-€,  na mzdy pre vedúcich krúžkov 780- € a odvody 326 ,- €.

           

           

               

          n)

              V koncepčnom zámere dlhodobého rozvoja školy na toto obdobie si škola stanovila ciele:

                                                                                                                         

           

          Oblasť vzdelávania a výchovy

           

          •  v ŠkVP sa sústrediť na rozvoj kľúčových spôsobilostí, motivovať žiakov pre celoživotné  vzdelávanie, rozvíjať osobnosť žiaka vo všetkých smeroch, naučiť žiakov osvojiť si vhodnú stratégiu učenia, učením získať také  kompetencie, ktoré ich nasmerujú k výberu ďalšieho štúdia a v konečnej fáze k možnosti uplatniť sa na trhu práce;

          T: priebežne  Z: riaditeľ školy, pedagogickí zamestnanci

          Stav: priebežne, splnené

           

          •  aktuálne reagovať na  avizované zmeny v štátnych vzdelávacích programoch i v legislatíve vyplývajúce z potreby  zosúladenia obsahu vzdelávania s aktuálnymi požiadavkami pedagogickej praxe a potrebami trhu práce, v nadväznosti na tieto zmeny  revidovať a inovovať  školský vzdelávací program;

          T: aktuálne  Z: riaditeľ školy

          Stav: priebežne, splnené

           

          •  preferovať rozvoj tvorivosti, učenie hrou, podporovať experimentovanie, bádanie, hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti detí, stimulovať ich sociálny, emocionálny a morálny vývin;

          T: priebežne  Z: riaditeľ školy, pedagogickí zamestnanci

          Stav: priebežne, splnené

           

          •  pokračovať v individualizácii vzdelávania a humanizácii výchovno-vzdelávacieho procesu, uplatňovať

          aktivizujúce formy vyučovania a alternatívne spôsoby výučby;

          T: priebežne  Z: riaditeľ školy, pedagogickí zamestnanci

          Stav: priebežne, splnené

           

          •  používať kompenzačné pomôcky, najmä u žiakov s viacnásobným postihnutím.

          T: priebežne  Z:vedenie školy

          Stav: priebežne, splnené

           

          Oblasť organizácie a riadenia

           

          •  v systéme riadenia uplatňovať systém TQM – TOTAL QUALITY MANAGEMENT ﴾Komplexné riadenie kvality﴿, teda spôsob riadenia, ktorý sa sústreďuje na kvalitu ako rozhodujúcu prioritu;

          T: priebežne  Z:vedenie školy

          Stav: priebežne, splnené

           

          •  vytvárať priaznivú klímu školy elimináciou konfliktov, zabezpečovať pravidelne školenia z oblasti interpersonálnej komunikácie, riešenia konfliktov, predchádzanie stresom, asertivity a pod.;

          T: 1x ročne  Z: riaditeľ školy

          Stav: priebežne, splnené

           

          Oblasť spolupráce s partnermi

           

          •  pravidelne spolupracovať s radou školy a rodičovskou radou pri prijímaní rozhodnutí o dianí v škole, školskom vzdelávacom a výchovnom programe ako aj ďalšom smerovaní školy, aktivitách a projektoch;

          T: priebežne  Z:vedenie školy

           Stav: priebežne, splnené

          •  spolupracovať so zriaďovateľom – Okresný úrad  Prešov - odbor školstva, ŠŠI, MPC a OcÚ Ostrovany s cieľom zvyšovania kvality školy;

          T: priebežne  Z:vedenie školy

          Stav: priebežne, splnené

           

          Oblasť  materiálno-technického zabezpečenia školy a financovania

           

          •    v spolupráci so zriaďovateľom a obecným úradom vytvoriť multifunkčné ihrisko, ktoré by využívali všetky vekové kategórie spoluobčanov.

          T: priebežne  Z:vedenie školy

          Stav: Požiadavka prerokovaná obecným zastupiteľstvom, schválená a v plnení

           

          • obnovovať a modernizovať učebné pomôcky a IKT;

          T: priebežne  Z:vedenie školy

           

          Stav: V plnení, podľa finančných možností doplnené DVD s výukovými programami. V rámci projektu Infovek – Počítače do škôl sme zabezpečovali prevádzku počítačovej učebne a využívali jestvujúci záujem žiakov o IKT. V rámci výchovno-vzdelávacieho procesu sme pravidelne využívali IKT vo vyučovaní , a umožnili získavať, analyzovať, archivovať a využívať informácie pre  potreby efektívneho pedagogického, personálneho, právneho a ekonomického riadenia a každodenného fungovania chodu školy. Využitie IKT sa uplatňovalo vo všetkých oblastiach činnosti školy s dostupnosťou pre zamestnancov a žiakov školy.

           

          • V prípade nedostatku štátnych finančných prostriedkov preskúmať možnosti získania

          financií z prostriedkov eurofondov a nadácií

          T: priebežne  Z:vedenie školy

          Stav: v plnení

              

          o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky , oblasti, v ktorých sú  nedostatky, 

              opatrenia

           

          Dobré výsledky školy:

           

          • kvalifikovaný, odborne pripravený pedagogický kolektív,
          • odbornosť vyučovania- A variant, B variant,
          • ochota vzdelávania sa učiteľov
          • vybavenie školy  počítačovou učebňou na vyučovanie IKT, neobmedzený prístup  na internet, moderné  didaktické pomôcky a didaktická technika,
          • dobrá počítačová gramotnosť všetkých pedagogických aj nepedagogických zamestnancov
          • realizácia projektov
          • školská dielňa, 
          • aktívna školská knižnica,
          • mimoškolské záujmové vzdelávanie – 7 záujmových krúžkov
          • kvalitne fungujúca tímová práca učiteľov

              Žiaci na prvom stupni, primerane k postihnutiu, si úspešne osvojili predpísané učivo. Zvládli základy čítania, rozšírili si slabú slovnú zásobu, zlepšili vyjadrovaciu pohotovosť. Získali a upevnili si základné matematické vedomosti, zručnosti, postoje použiteľné v praktickom živote. 

              Plnenie cieľov na II. stupni v súlade s požiadavkami učebných osnov bolo tiež úspešné. Žiaci zvládli predpísané učivo, získali a rozšírili si potrebné vedomosti, zručnosti, postoje.

              Pre potreby pracovného vyučovania žiaci získali potrebné vedomosti, zručnosti, postoje v praktickej činnosti na školskom pozemku a v kombinovanej dielni.

              Žiaci získali a upevnili si základné  kompetencie v  schopnostiach využívať vedomosti, zručnosti, postoje, hodnotovú orientáciu a iné spôsobilosti v práci, v učení, v osobnom rozvoji jedinca, no v jeho aktívnom zapojení sa do spoločnosti sú rezervy.

             

          V riadiacej a kontrolnej činnosti:

          • i naďalej vytvárať optimálne podmienky pre učiteľov  realizujúcich výchovno-vzdelávacie ciele školy,
          • i naďalej sústavne dbať na zlepšenie kvalifikovanosti vyučujúcich a ich kontinuálne vzdelávanie,
          • i naďalej pokračovať v širokej spolupráci s OcÚ Ostrovany, ÚPSVaR v Sabinove, ŠR pri ŠZŠ v Ostrovanoch, dotknutými štátnymi inštitúciami, neziskovými organizáciami a nadáciami , rodičmi a obyvateľmi pri realizácii projektov zameraných na doplnenie výchovno-vzdelávacieho úsilia školy,
          • potreba ďalšej rekonštrukcie a modernizácie budovy a areálu školy

           

          Oblasti s rezervami:

           

          V oblasti výchovno-vzdelávacej:

          • porušovanie povinnej školskej dochádzky,
          •  výskyt protispoločenských javov / predčasné materstvo, drogové závislosti- alkohol, fajčenie, kriminalita/,
          •  zvyšovanie vedomostnej a uvedomelej spoločenskej úrovne žiakov s cieľom pokračovať v ďalšom štúdiu  pre prípravu na povolanie, odstránenie nekvalifikovanosti a úspešné uplatnenie sa na trhu práce,
          • priemerná úroveň čitateľských zručností
          • škola nemá vlastný športový areál ani telocvičňu

           

          Možnosti:

          • Skvalitňovať výchovno – vzdelávací proces. V oblasti výchovy a vzdelávania  poskytovať kvalitné základné vzdelanie.
          • Zlepšiť sociálnu, postojovú a názorovú klímu školy ako faktor spokojnosti zamestnancov aj rodičov a tým aj žiakov  
          • Odovzdať žiakom dostatočné všeobecné vedomosti a zručnosti prostredníctvom všeobecnovzdelávacích predmetov .
          • Zvýšiť gramotnosť žiakov v oblasti IKT využívaním prístupných výukových programov.
          • Vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov, tolerancie a  národnej hrdosti.
          • V spolupráci s rodičmi vychovať zo žiakov pracovitých, zodpovedných, morálne vyspelých a slobodných ľudí.
          • Spolupracovať  so zriaďovateľom školy, s rodičmi a širokou verejnosťou za účelom materiálnej pomoci a efektivity výchovno – vyučovacieho procesu.

           

          Opatrenia :

           

          • Sústavne sledovať a riešiť pravidelnosť povinnej školskej dochádzky, pri záškoláctve postupovať  v zmysle zákona.
          • V školskom a mimoškolskom pôsobení školy plniť výchovné programy  na elimináciu protispoločenských javov ( predčasné materstvo, drogové závislosti- alkohol, fajčenie, kriminalita).
          • Pokračovať v snahe zlepšiť plynulosť čítania a porozumenia textu na oboch stupňoch ŠZŠ.
          • Pokračovať v zlepšovaní úrovne riešenia problémových úloh matematiky na 2. stupni ŠZŠ.
          • Pokračovať v zvyšovaní odborného a pedagogického rastu pedagógov s cieľom zvýšenia úrovne kontinuálneho vzdelávania a sebavzdelávania  s následným rastom efektivity výchovno –   vzdelávacieho procesu.
          • Naďalej spolupracovať s CŠPPP  pri riešení slabo prospievajúcich žiakov a problémových žiakov, zabezpečiť včasnú diagnostiku problémových žiakov.
          • Podľa finančných možností, v spolupráci s OÚ-odborom školstva v Prešove, pokračovať v rekonštrukcii a modernizácii budovy a areálu školy s  prioritným zameraním na zvislé izolácie základov, zateplenie a úpravu fasády a prípadnú dostavbu chýbajúcich kapacít.

           

          2.a)  Psychohygienické podmienky  výchovy a vyučovania sa  napriek sťaženým priestorovým podmienkam dodržiavali.

            

             b) Voľnočasové aktivity žiakov:    7 krúžkov z oblasti športu, telesnej kultúry, tanca

              

                                                                   66 žiakov

             c)  Spolupráca s rodičmi:

           

                 Väčšina rodín žiakov  žije v hmotnej núdzi v sociálne slabých pomeroch a ich rodičia prejavujú v spolupráci so školou pasivitu. Reagujú iba na podnety a predvolania učiteľov. Vyskytujú sa však i rodičia, ktorí nejavia záujem o spoluprácu so školou a výchovu a vzdelávanie ich detí vôbec. Práci  s rodičmi sme preto venovali zvýšenú pozornosť, no bez podstatnejších výsledkov, a táto úloha zostáva pred nami i v ďalšom období.

           

             d)  Spolupracujeme s OÚ – odborom školstva v Prešove, OcÚ Ostrovany, ÚPSVaR v Sabinove, RŠ pri ŠZŠ v Ostrovanoch, Policajným zborom SR a ďalšími dotknutými štátnymi inštitúciami.

           

           

                        Ostrovany   30.8.2019     

                                                                                                                     Mgr. Igor Markovič                                                                                            

                                                                                                                         riaditeľ školy

           

           

          Správa bola schválená PR 31.8.2019

          Prerokovaná v RŠ: 29.10.2019

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          Špeciálna základná škola, Kostolná 11/10, Ostrovany

           

           

           

           

           

           

           

                                                                               S p r á v a

          o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti

          Špeciálnej základnej školy, Kostolná 11/10, Ostrovany

                        za  školský rok 2018/19        

           

           

           

           

           

           

           

           

          august 2019

           

           

           

           

           9.9.2018 sme si pripomenuli Svetový deň holokaustu – tvorbou  nástenných novín

           29.9.2018 – sme usporiadali športové popoludnie- pre žiakov II. stupňa

          V  mesiaci septembri sme sa zaregistrovali do 12.ročníka celoslovenskej kampane v boji proti AIDS – „Červené stužky“.

          5.11.2018  sme zaslali výtvarné práce  na celoslovenskej výtvarnej súťaže pre ŠZŠ s tematikou  AIDS- Červené stužky v Žiline – tvorba pohľadníc k tejto tematike,

            09.11.2018 sme sa zaregistrovali do celonárodného programu  Škola priateľská k deťom v spolupráci s Unicef,  14.11.2018 sme zaslali výtvarné práce na 6.ročník výtvarnej súťaže  „Ochranárik  čísla tiesňového volania 112 a civilnej ochrany, na tému „Veď aj ja som záchranár.“, ktorú organizoval Okresný úrad v Sabinove -  odbor krízového riadenia,

            Európsky týždeň boja proti drogám: 

          V rámci Európskeho  týždňa boja proti drogám sme zrealizovali  aktivity  :

          - 16.11.-Medzinárodný deň tolerancie : tvorba nástenných tabúľ k tematike , hry v triedach,

          - 17.11.- Medzinárodný deň študentstva- oboznámenie žiakov  so sviatkom

          - 19.11.-Svetový deň prevencie  týrania  a zneužívania  detí: spoločenské a kolektívne hry.

          - 20.11.-Medzinárodný deň bez fajčenia: tvorba výtvarných prác a plagátov s tematikou fajčenia a s prezentáciou nástenných tabúľ. Ďalej sme si pripomenuli Svetový deň detí – žiaci si vypočuli  krátke informácie o poslaní celosvetovej organizácii Unicef.

           

          DECEMBER 2018

          V decembri sme sa zapojili do 12. ročníka  celoslovenskej kampane v boji proti AIDS s názvom Červené stužky:

          -žiaci vytvorili výtvarné práce  s témou červenej stužky

          - premietanie filmu  Príbehy Anjelov ,

          6.12.2018  sa uskutočnil Mikuláš 2018,  deň spojený s vystúpením žiakov a odovzdávaním  sladkých balíčkov.

           

          JANUÁR 2019

          Stolnotenisový turnaj- 21.01.2019

          Úlohy, ktoré sme splnili v 2. polroku  vychádzajú z aktuálneho programu primárnej drogovej prevencie na školský rok 2018/2019:

           

          FEBRUÁR 2019

          -Vo februári 2019  sme zorganizovali „ Valentínsku diskotéku“ pre žiakov I. a II. stupňa .

           

          MAREC 2019

          -28.marca sme si pripomenuli významný sviatok Deň učiteľov, učitelia priblížili sviatok svojim žiakom nástennými novinami.

           

          APRIL 2019

          - v mesiaci apríl sme si pripomenuli Medzinárodný deň Rómov -8.04.2019 – aktivity žiakov v jednotlivých triedach.

          -11. apríla 2019 sme uskutočnili aktivity ku Dňu narcisov, žiaci vytvorili plagáty s narcismi, ktoré sú symbolom boja proti rakovine.

          -uskutočnili sme triedny  aktív -  RZ  po jednotlivých ročníkoch–  termín 17.4.2019

          -zaslali sme výtvarné práce na tému: „S vďakou našim mamám“ – 11.ročník krajskej výtvarnej súťaže pre žiakov ŠZŠ, ktorú organizuje  ŠZŠ  Kežmarok  19.04.2019. Ocenenie získala žiačka 5.A Adriána Duždová.

          -Týždeň športových aktivít prebiehal od 15.4. do 17.4.2019: vybíjaná, basketbal, stolný tenis.

           

          MÁJ 2019

          -- v tomto mesiaci  sme zaslali výtvarné práce - výtvarná súťaž „Môj sen – Trinásta komnata – Spojená škola Masarykova 20/C, Prešov, OZ Zanebudka. -31.05.2019

          Vo výtvarnej súťaži „Môj sen – Trinásta komnata“ , ktorú organizuje  Spojená škola Masarykova 20/C, Prešov a OZ Zanebudka získali  cenu  v 1. kategórii Patrik Dužda žiak 7.B  2.miesto a v  2.kategórii Marika Kuchárová žiačka 5.A taktiež 2.miesto.Oceneným žiakom a ich učiteľom ďakujeme a srdečne blahoželáme .

           

          JÚN 2019

          7.jún 2019 - K MDD sme uskutočnili  súťažne športové disciplíny : hod na cieľ, preťahovanie lanom, futbal medzi ročníkmi a pod., pre   žiakov I. a II. stupňa.